יפעת ונונו - לופו יועצת ארגונית
050-3565313 | 2talk.oc@gmail.com
Choose language
תפיסת 2talk
חלק ניכר מההצלחה הארגונית מושתת על איכות מערכות היחסים בארגון: מערכות יחסים בין מנהלים לעובדים, מערכות יחסים בין ממשקים ועוד. שיחה, היא מיומנות חשובה ביכולת שלנו לנהל בהצלחה את התקשורת עם הסובבים אותנו ומכאן את מערכות היחסים איתם. סביבת העבודה העכשווית מציבה לא מעט אתגרים ניהוליים בהקשר זה.
ישנן מספר הזדמנויות לניהול שיחה משמעותית בין מנהל ועובד, והעיקריות שבהן קורות בעת שיחת המשוב השנתית ובשיחת האמצע. שיחה טובה, בין אם שיחת משוב, שיחת אמצע או שיחה אישית, היא כזו המבוססת על הקשבה ועל התעניינות כנה ואמיתית. הדרך לעשות זאת, היא דרך שאלת שאלות.
לפני זמן מה פרסמתי שאלון תקשורת מנהל עובד. בשאלונים שאלתי שאלה פשוטה:
מהן 3 השאלות שהיית רוצה שהמנהל שלך יישאל אותך בשיחה אישית?
כנלווה לשאלה, ועל מנת לקבל תמונה טובה יותר, הוספתי שאלות המשך, בהן:
1. כמה היית רוצה ששיחה כזו אכן תתקיים?
2. האם כיום הינך מרוצה מהתדירות בה שיחות כאלו מתקיימות, בינך לבין המנהל.ת שלך?
ניתוח תוצאות השאלונים העלה תמונה מרתקת.
התשובה שהופיעה במקום הראשון, כלומר השאלה שעובדים הכי רוצים שהמנהלים שלהם ישאלו אותם היא:
מה שלומך?
עד כמה הם מרוצים מהתדירות שבה זה קורה כרגע? מרוצים במידה בינונית – נמוכה.
עד כמה היו רוצים ששיחה כזו תתקיים? רוצים עד רוצים מאוד.
והתשובה הזו היא חוצה. חוצת מיגדר. חוצת גיל. חוצת מגזר ארגוני (הייטק / תעשיה ישנה וכדומה), חוצת דרג ארגוני.
האם זה מפתיע?
במציאות שלנו בה יש "שוק של קונים", והארגונים השונים מתחרים על ליבו של העובד, מי שיכול מציע שכר יותר גבוה, סביבת עבודה יותר מפנקת ובכלל עוד ועוד ויותר, התשובה האמיתית נמצאת מתחת לאף.
תשאל אותה מה שלומה. אבל באמת. תעצרי רגע. תתענייני בו.
ההתעניינות הזו, היא רלוונטית לכל אחד מאיתנו. היא מה שגורמת לנו להרגיש שרואים אותנו, שאנחנו משמעותיים. שאיכפת מאיתנו.
נכון, כולנו עובדים קשה, ואין זמן, ורודפים אחרי המשימות.
אבל בסופו של עניין, הדרך הנכונה היא גם הדרך הקצרה ביותר.
ולמנהל, אין לו קיצורי דרך.
ערכת קלפי 2talk
אני יועצת ארגונית העובדת מעל 20 שנים עם מנהלים בארגונים.
ערכת 2talk אותה פיתחתי, היא ערכה המיועדת למנהלים בארגון ומכוונת לסייע להם לנהל שיחה טובה, הכוללת הקשבה אמיתית, אכפתיות ועניין. כל אלו מהווים בסיס חשוב וטוב לבניית אמון ולניהול נכון של מערכות היחסים שלנו בארגונים (ובכלל).
בערכת 2talk מעל 70 קלפים, בהם סדרה של שאלות בתחומים שונים הקשורים בעולם העבודה ובחיים בכלל. שאלות אלו מהוות בסיס לשיחה פתוחה וכנה בין אנשים בארגון: צוותים, מנהלים וכפיפים ועוד.
איך משתמשים ב2talk?
ניתן להזמין הרצאה / סדנא למנהלים אשר בה נחבר אותם לתפיסת 2talk לניהול מערכות יחסים משמעותיות בארגון, וכן נקנה להם את המיומנות לעשות זאת. במהלך הסדנא כל מנהל יקבל ערכת 2talk בה יוכל להשתמש באופן שוטף בעבודתו. חשוב לציין כי הערכות מתאימות למגוון שיחות, החל משיחות משוב, שיחות אמצע, המשך בשבירת שגרה חוויתית בישיבת צוות וכלה בתהליך פיתוח צוות עמוק. לא מעט מנהלים גם משתפים כי לקחו את הערכות לשיחות בתוך המשפחה.
ניתן גם לרכוש את הערכות לבדן, ללא סדנא או הרצאה, אם להכנה פנימית של הארגון לשיחות השונות או לסיום קורסי מנהלים וכדומה.
ניתן לרכוש את הערכות בעברית או באנגלית. הערכות קיימות גם בפורמט דיגיטלי המתאימות לשיחות מרחוק, לארגונים גלובליים ואחרים. הפורמט הדיגיטלי קיים באנגלית בלבד.
אשמח להזמין ערכה עכשיו
אני מתעניינ.ת בסדנא / הרצאה/ כמות ערכות, ואשמח לשוחח
ומה הרשמים מתהליך 2talk?
"השנה בשיחות אמצע היה חשוב לנו לתת לעובדים את הבמה ולהביא אותם למצב שהם מרגישים בנוח לעלות את הנושאים שחשובים להם .
קלפי 2Talk של יפעת ונונו לופו , היו מעולים למטרה הזו.
ביקשנו מהמנהלים לאפשר לעובדים לבחור שאלות שהם היו מעוניינים שהמנהל ישאל אותם ולמעשה כך העובדים יכלו לבחור את הנושאים שחשוב להם להציף ולהביא את השיחה למקומות שלהם.
בתהליך קיימנו סדנאות למנהלים והדרכות לעובדים. רוב המנהלים התחברו והרגישו בסדנאות שזה שונה, חדשני ואהבו את הרעיון והמסגור החדש לשיחה.
לפני שבוע וחצי יצאנו לדרך עם השיחות והפידבקים מצויינים , הן של המנהלים והן של העובדים. עולה שהשימוש בקלפים יצר שיחות משמעותיות ועמוקות יותר שהוצפו נושאים שלא היו עולים ללא השימוש בקלפים וגם מנהלים תקשורתיים ופתוחים גילו דברים חדשים על העובדים שלהם.
המנהלים הרגישו שהעובדים יותר פתוחים ומשתפים ונוצרה אווירה טובה שהביאה לדיאלוגים משמעותיים."
קרן מושקוביץ, VPHR Guardknox.
הי יפעת יקרה תגובות הצוות לסדנא מדהימות!
המון תודה על סדנא מרתקת, מעשירה ומלמדת שמחברת אותנו לבסיס הכי חזק של יחסים- תקשורת טובה ופתוחה.
הקלפים והשאלות מדויקים באופן מדהים! כלי חזק ומקצועי שחשוב לכל מנהל. כמה תמונות מהסדנא ❤️ המון תודה טל
טל ורבנר, מנכ"לית Hito